פסק-דין בתיק ב"ל 25071-08-10
|
ב"ל בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו |
25071-08-10
11.7.2011 |
|
בפני : סיגל דוידוב-מוטולה |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: אליהו שושנה עו"ד שקולניקוב |
: המוסד לביטוח לאומי עו"ד אהרון |
| פסק-דין | |
פתיח ותשתית עובדתית
1. עניינו של תיק זה בטענת התובע לתאונת עבודה מיום 15.9.08.
2. מטעם התובע העיד הוא עצמו. מטעם הנתבע לא הובאו עדים כלשהם.
3. התובע, מר אליהו שושנה, יליד שנת 1954, עבד בתקופה הרלוונטית כעובד ניקיון בבניין מגורים ברמת גן מטעם קבלן ניקיון.
4. התובע טען כי ביום 15.9.08, בעת שניקה את חדר המדרגות של הבניין, "בזמן ניקוי המדרגות נשפך מים + סבון והחלקתי על הגב... החלקתי מספר מדרגות ונפגעתי בגב וגם בראש" (התיאור הינו משאלון שמילא התובע עבור הנתבע ביום 23.12.08 וצורף לכתב התביעה; להלן - השאלון).
5. בהודעתו לחוקר הנתבע, מיום 23.4.09 ( להלן - ההודעה), פירט התובע את התאונה במילים הבאות: "לקראת סיום העבודה בהיותי בקומה שנייה החלקתי במדרגות מגובה כל הקומה 12 מדרגות בערך החלקתי על המים, לאחר הנפילה התעוררתי שמצאתי את עצמי שוכב ליד המדרגות בשלולית מים ולידי אחת הדיירות עם כוס מים שמתגוררת בקומה השנייה. כנראה שמעה את הרעש של הנפילה ויצאה לקראתי... כנראה איבדתי הכרה לכמה זמן... בנפילה הייתי שוכב על הגב והרגשתי כאבים עזים בגב, והיו לי סחרחורות בראש. לאחר שהתעוררתי עזבתי את מקום העבודה ויצאתי בכוחות עצמי הביתה".
התובע נשאל בחקירתו הנגדית על העדה שראתה את הנפילה, והשיב כי למיטב ידיעתו - והוא מסיק זאת מעצם כך שחדלה להתקשר ולהתעניין בשלומו - היא כבר אינה בין החיים (עמ' 2).
6. התובע טען בהודעתו לחוקר כי דיווח ל" בעל הבית בשם ציון" על התאונה לאחר יום או יומיים. בהודעתו טען כי "סיפרתי לו מה קרה לי ושלא אוכל לחזור לעבודה. עד היום עדיין נמצא בטיפולים ולא עובד". מאידך לפי תשובותיו לשאלון, לא חש מייד בכאבים אלא המשיך לעבוד, עד ש "לאחר שלושה שבועות חלה החמרה במצב, מספר ימים שכבתי במיטה ולא יכולתי לזוז" (הציטוט הינו מטופס ההודעה על פגיעה בעבודה, אשר הוגש לנתבע ביום 14.12.08). גם בחקירתו בבית הדין ציין התובע כי בתחילה לא חש כאבים ו "המצב החמיר לאט לאט" (עמ' 2).
7. התובע טען בתצהירו כי עוד ביום התאונה פנה "לקבלת עזרה רפואית לקופת חולים, קיבלתי טיפול רפואי ראשוני, הרגשתי את עצמי יותר טוב וחזרתי לעבודה" (סעיפים 2 - 3 לתצהירו). מספר שבועות לאחר מכן, ביום 11.10.08, "חשתי כאבים בכל חלקי הגוף, נאלצתי להפסיק לעבוד ושוב פניתי לקופת חולים... ביום 26.10.08 שוב הרגשתי כאבים בכל חלקי הגוף ושוב פניתי לקופת חולים... ביום 15.12.08 מצב בריאותי החמיר ואז נאלצתי לפנות לבית החולים "שיבא" לצורך קבלת עזרה רפואית דחופה. ביום 21.12.08 פניתי שוב לבית חולים והתגלו מחלות אורטופדית ונוירולוגית..." (סעיפים 4 - 6 לתצהירו).
מאידך בהודעתו לחוקר ציין התובע כי "למחרת הנפילה הזמנתי תור לאורטופד... לא זוכר למתי נקבע התור, שהתקבלתי אצל האורטופד הופניתי לתל השומר לאחר 3 חודשים מהפגיעה". עוד ציין כי היה אצל רופא משפחה כשבועיים לאחר התאונה, והופנה על ידו למרפאת גב.
8. התובע נשאל, בחקירתו הנגדית, על הסתירות בגרסאותיו השונות בהתייחס למועד פנייתו הראשונה לטיפול רפואי, והשיב - "הייתי מטושטש. לא ידעתי מה אני מדבר באותו רגע. קבעתי תור. לא באותו יום הלכתי לרופא" (עמ' 2).
התובע אישר בחקירתו כי סבל מכאבי גב גם טרם התאונה הנטענת (נ/3, נ/4), אך לדבריו "לא בצורה כזאת" (עמ' 2).
9. התובע צירף - לתצהירו ובמהלך חקירתו - את המסמכים הרפואיים הבאים:
א. רישום רפואי של ד"ר גרי-אן בלומברג, רופא משפחה, מיום 26.10.08 (ת/3), בו מצוין בין היתר - "לדבריו לפני כחודש החליק ונחבל בגב ובראש. נפל במדרגות בעבודה. לפני שבועיים החלו כאבי ראש גם במצח וגם בעורף...".
ב. רישום רפואי של ד"ר אלכסיי פורמן, מומחה ברפואה פנימית, מיום 3.11.08, בו נרשם - "לפני כחודש וחצי נפל בעבודתו ונחבל בגב. לפני כ - 3 שבועות הופיעה החמרה בכאבי הגב הטורקלי והצווארי. בנוסף מתלונן על סחרחורת... מזה כשבוע אינו עובד בשל התגברות הכאבים". באותו מועד הוצאה לתובע תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה (ת/2), ולפיה אי הכושר כתוצאה מהתאונה החל ביום 26.10.08.
ג. תעודת חדר מיון בית החולים "שיבא", מיום 15.12.08, במסגרתה מצוין - "לדבריו כאבים במפשעה צד ימין מזה שבועיים". בבדיקת אורולוג במהלך אותו ביקור נרשם בין היתר "מציין גם כאבים בע"ש מותני מאז נפל לפני 3 חודשים".
ד. רישום רפואי של ד"ר פורמן מיום 18.12.08, לפיו - "שבועיים סובל מכאבי ראש יומיומיים, מוסר גם על הקאות... לפי רישומים במחשב, לפני 3 חודשים נפל בעבודה, נחבל בצוואר, גב תחתון. חולה מוסר גם על חבלת ראש בעת התאונה".
ה. תעודת חדר מיון בית החולים "שיבא" מיום 21.12.08, במסגרתה נרשם "שבועיים סובל מכאבי ראש, מוסר גם על הקאות, לדבריו נפל לפני 3 חודשים בעבודה על הראש - לדבריו נבדק בתה"ש - לא נעשה CT ע"ש לא CT ראש".
ו. בדיקת נוירולוג מבית החולים "שיבא" מיום 21.12.08, במסגרתה נרשם - "ב - 15.9.08 היה מעורב בתאונת עבודה - החליק במדרגות, קיבל מכה בגב בראש ובצוואר. סובל מכאבי ראש, לפני כשבוע היו כ - 3 הקאות". בבדיקת אורטופד מאותו יום נרשם - "לפני שלושה חודשים נפילה עם חבלת ראש. ממשיך להתלונן על כאבים וכמו כן כאבים בצוואר".
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|